Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
Nic mnie z tymi ludźmi nie łączyło - wspomina. Na kolejnym statku ponad połowę załogi stanowili Filipińczycy. Właśnie Filipiny są na tym rynku największą potęgą - stamtąd pochodzi ćwierć miliona pracujących na świecie marynarzy. Konkurują z nimi przede wszystkim Indonezyjczycy, Turcy i Chińczycy. Z badań przeprowadzonych w 1998 r. przez ITF wynika, że aż 42 proc. marynarzy nie posługuje się w pracy językiem ojczystym, 40 proc. deklaruje trudności w zrozumieniu kolegów. Wpływa to na bezpieczeństwo żeglugi. Przyczyną katastrofy promu "Black Prince" było to, że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego
Nic mnie z tymi ludźmi nie łączyło - wspomina. Na kolejnym statku ponad połowę załogi stanowili Filipińczycy. Właśnie Filipiny są na tym rynku największą potęgą - stamtąd pochodzi ćwierć miliona pracujących na świecie marynarzy. Konkurują z nimi przede wszystkim Indonezyjczycy, Turcy i Chińczycy. Z badań przeprowadzonych w 1998 r. przez ITF wynika, że aż 42 proc. marynarzy nie posługuje się w pracy językiem ojczystym, 40 proc. deklaruje trudności w zrozumieniu kolegów. Wpływa to na bezpieczeństwo żeglugi. Przyczyną katastrofy promu "Black Prince" było to, że marynarze nie zrozumieli komend wydawanych przez oficerów. Katastrofy są najczęściej skutkiem złego stanu technicznego statku, sztormu, błędu w nawigacji, złego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego