Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Jako klucza do tej mrocznej krainy używa sztandarowych dzieł polskiej kultury popularnej. W pracy "Klasztor inversus" przemontował ekranizacje Sienkiewiczowskiej "Trylogii", w "Nerwicy romantycznej" bierze na warsztat filmową adaptację "Krzyżaków". Na pozór znamy te filmy jak własną kieszeń, artysta poddaje je jednak krytycznej reorganizacji, po której inaczej spoglądamy na oryginały. Artysta zestawia w nowe ciągi niezwiązane ze sobą sceny, wzmacnia niektóre motywy, wprowadza do filmu teksty, cytaty literackie i "obce" materiały: fragmenty teledysków, telewizyjne kadry, sekwencje z filmów pornograficznych. Wydobywa w ten sposób ukryte, a może nawet niezamierzone znaczenia, ujawnia mroczne, zaskakujące strony historii, na których się wszyscy wychowaliśmy. Bohaterem "Klasztoru..." uczynił
Jako klucza do tej mrocznej krainy używa sztandarowych dzieł polskiej kultury popularnej. W pracy "Klasztor inversus" przemontował ekranizacje Sienkiewiczowskiej "Trylogii", w "Nerwicy romantycznej" bierze na warsztat filmową adaptację "Krzyżaków". Na pozór znamy te filmy jak własną kieszeń, artysta poddaje je jednak krytycznej reorganizacji, po której inaczej spoglądamy na oryginały. Artysta zestawia w nowe ciągi niezwiązane ze sobą sceny, wzmacnia niektóre motywy, wprowadza do filmu teksty, cytaty literackie i "obce" materiały: fragmenty teledysków, telewizyjne kadry, sekwencje z filmów pornograficznych. Wydobywa w ten sposób ukryte, a może nawet niezamierzone znaczenia, ujawnia mroczne, zaskakujące strony historii, na których się wszyscy wychowaliśmy. Bohaterem "Klasztoru..." uczynił
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego