Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
nieprzesądzoną i dynamiczną, która określa i tworzy siebie wedle możliwości, o których sama decyduje. "Ale jest zadaniem ontologii pokazać, że jeśli wybieramy termin egzystencja dla oznaczenia bycia owego bytu (Dasein - przyp. mój, K.) to nazwa ta nie ma i nie może mieć sensu ontologicznego odpowiadającego tradycyjnemu terminowi existentia: ontologicznie existentia znaczy, bycie faktycznie obecne (Vorhandensein), modus bycia, który jest zasadniczo obcy bytowi mającemu typ bytu ludzkiego. Unikniemy wszelkiego pomieszania używając zawsze, zamiast existentia - interpretującego wyrażenia: bycie - faktycznie - obecne, a rezerwując egzystencję dla oznaczenia determinacji bycia odpowiadającej jedynie bytowi ludzkiemu. "Istota" bytu ludzkiego (Dasein) leży w jego egzystencji. Cechy, które można wyróżnić
nieprzesądzoną i dynamiczną, która określa i tworzy siebie wedle możliwości, o których sama decyduje. "Ale jest zadaniem ontologii pokazać, że jeśli wybieramy termin egzystencja dla oznaczenia bycia owego bytu (<tit>Dasein</> - przyp. mój, K.) to nazwa ta nie ma i nie może mieć sensu ontologicznego odpowiadającego tradycyjnemu terminowi existentia: ontologicznie existentia znaczy, bycie faktycznie obecne (<tit>Vorhandensein</>), modus bycia, który jest zasadniczo obcy bytowi mającemu typ bytu ludzkiego. Unikniemy wszelkiego pomieszania używając zawsze, zamiast existentia - interpretującego wyrażenia: bycie - faktycznie - obecne, a rezerwując egzystencję dla oznaczenia determinacji bycia odpowiadającej jedynie bytowi ludzkiemu. "Istota" bytu ludzkiego (<tit>Dasein</>) leży w jego egzystencji. Cechy, które można wyróżnić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego