Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jednostronną', która może się pojawić tylko
wtedy, gdy zostanie unicestwiony byt, można uprzedmiotowić, a nawet
wyrazić w formie plastycznej jako to, co widzą nasze oczy, kiedy nic nie
rozświetla mroku nocy - niezmierzoną czarną przestrzeń.
W filozofii Kitaro Nishidy 'prawdziwa pustka' określana jest mianem
'nicości absolutnej' (jap. zettaiteki mu). Shoji Muramoto zwraca uwagę na
to, że także wielu mistrzów zen używało na określenie buddyjskiej 'pustki'
pojęcia 'nicości' (chiń. wu; jap. mu), które ma rodowód taoistyczny.
Prawdziwa 'pustka', czyli 'pustka bytu i niebytu' (chiń. wufayoufakong; jap.
muhouhoku) jest absolutną negacją, gdyż neguje nie tylko afirmację, ale jest
także negacją negacji i dlatego nie może
jednostronną', która może się pojawić tylko <br>wtedy, gdy zostanie unicestwiony byt, można uprzedmiotowić, a nawet <br>wyrazić w formie plastycznej jako to, co widzą nasze oczy, kiedy nic nie <br>rozświetla mroku nocy - niezmierzoną czarną przestrzeń. <br>W filozofii Kitaro Nishidy 'prawdziwa pustka' określana jest mianem <br>'nicości absolutnej' (jap. zettaiteki mu). Shoji Muramoto zwraca uwagę na <br>to, że także wielu mistrzów zen używało na określenie buddyjskiej 'pustki' <br>pojęcia 'nicości' (chiń. wu; jap. mu), które ma rodowód taoistyczny. <br>Prawdziwa 'pustka', czyli 'pustka bytu i niebytu' (chiń. wufayoufakong; jap. <br>muhouhoku) jest absolutną negacją, gdyż neguje nie tylko afirmację, ale jest <br>także negacją negacji i dlatego nie może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego