Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
wokalnych (obsada mszy) nawiązuje do linearyzmu
renesansowego bicinium, np. zbioru biciniów di Lasso (Christe, s. 3, prz. 144).
Msze Karczyńskiego w sposób najbardziej bezpośredni próbują odrodzić styl renesansowej
polifonii wokalnej, świadczą o inwencji kompozytora ­ darze łatwości i naturalności
kształtowania fraz par excellence wokalnych; jest to polifonia koncypowana harmonicznie
(na co zwracałem uwagę) tonalnie, z oszczędnie
stosowaną chromatyką, niekiedy z nieco większym nasyceniem brzmienia przy opracowywaniu
niektórych struktur semantycznych, np. passus et sepultus est (Missa in honorem
BMV, s. 17, prz. 145).
Missa Bogu-Rodzica Świerczka napisana początkowo "ad tres voces inaequales
(Cantus, Altus, Bassus i organy)", wykonana w 1928 r. (informacja w
wokalnych (obsada mszy) nawiązuje do linearyzmu <br>renesansowego bicinium, np. zbioru biciniów di Lasso (Christe, s. 3, prz. 144). <br>Msze Karczyńskiego w sposób najbardziej bezpośredni próbują odrodzić styl renesansowej <br>polifonii wokalnej, świadczą o inwencji kompozytora ­ darze łatwości i naturalności <br>kształtowania fraz par excellence wokalnych; jest to polifonia koncypowana harmonicznie <br>(na co zwracałem uwagę) tonalnie, z oszczędnie <br>stosowaną chromatyką, niekiedy z nieco większym nasyceniem brzmienia przy opracowywaniu <br>niektórych struktur semantycznych, np. passus et sepultus est (Missa in honorem <br>BMV, s. 17, prz. 145).<br> Missa Bogu-Rodzica Świerczka napisana początkowo "ad tres voces inaequales <br>(Cantus, Altus, Bassus i organy)", wykonana w 1928 r. (informacja w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego