Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Arsenał Gorzowski
Nr: 7/8
Miejsce wydania: Gorzów Wielkopolski
Rok: 1998
i kultury masowej w ogóle - na muzykę tzw. klasyczną i kulturę tzw. wysoką. Ale do rzeczy.
Rozpoczęło się od etiudy b-moll op. 4 Karola Szymanowskiego, utworu z wczesnego okresu twórczości wybitnego polskiego kompozytora. Etiudę opracowaną przez Grzegorza Fitelberga i spopularyzowaną przez pianistę i polityka Jana Paderewskiego gorzowscy muzycy wykonali żywiołowo i z przejęciem. Utwór temu sprzyja, jest rzewny i sentymentalny, a jednocześnie posiada jakąś wewnętrzną moc, głęboko poruszającą. Partie instrumentów smyczkowych Fitelberg opracował po mistrzowsku, sam utwór znamionuje już późniejszy, dojrzały styl Szymanowskiego. W składzie Gorzowskiej Orkiestry Kameralnej samych skrzypiec jest dwadzieścia. Nic więc dziwnego, że etiuda zabrzmiała elektryzująco.
Po
i kultury masowej w ogóle - na muzykę tzw. klasyczną i kulturę tzw. wysoką. Ale do rzeczy.<br>Rozpoczęło się od etiudy b-moll op. 4 Karola Szymanowskiego, utworu z wczesnego okresu twórczości wybitnego polskiego kompozytora. Etiudę opracowaną przez Grzegorza Fitelberga i spopularyzowaną przez pianistę i polityka Jana Paderewskiego gorzowscy muzycy wykonali żywiołowo i z przejęciem. Utwór temu sprzyja, jest rzewny i sentymentalny, a jednocześnie posiada jakąś wewnętrzną moc, głęboko poruszającą. Partie instrumentów smyczkowych Fitelberg opracował po mistrzowsku, sam utwór znamionuje już późniejszy, dojrzały styl Szymanowskiego. W składzie Gorzowskiej Orkiestry Kameralnej samych skrzypiec jest dwadzieścia. Nic więc dziwnego, że etiuda zabrzmiała elektryzująco.<br>Po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego