Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
chwytał. Miał wrodzony talent do słuchania muzyki" - powiedział o nim później Miles Davis. Hendrix umiał grać niemal każdą częścią ciała. Potrafił zmusić gitarę do mówienia, łkania, śpiewu, śmiechu, wrzasku, terkotania i wycia. Umiał zagrać bez próby dokładnie pod prąd nagranej uprzednio muzyki dla uzyskania efektu solówki puszczonej od tyłu. Na żywo sprawiał czasem wrażenie, jakby grało dwóch, nawet trzech gitarzystów. Był mistrzem efektów gitarowych w rodzaju "kaczki" ("wah-wah pedał"), "fuzz face" czy tremola-wibrata. Oswoił sprzężenia zwrotne do perfekcji, budując niejednokrotnie na ich bazie solówki i pasaże melodyczne. A poza tym dysponował nieprawdopodobną wyobraźnią muzyczną, która pozwalała mu nigdy nie
chwytał. Miał wrodzony talent do słuchania muzyki" - powiedział o nim później Miles Davis. Hendrix umiał grać niemal każdą częścią ciała. Potrafił zmusić gitarę do mówienia, łkania, śpiewu, śmiechu, wrzasku, terkotania i wycia. Umiał zagrać bez próby dokładnie pod prąd nagranej uprzednio muzyki dla uzyskania efektu solówki puszczonej od tyłu. Na żywo sprawiał czasem wrażenie, jakby grało dwóch, nawet trzech gitarzystów. Był mistrzem efektów gitarowych w rodzaju "kaczki" ("wah-wah pedał"), "fuzz face" czy tremola-wibrata. Oswoił sprzężenia zwrotne do perfekcji, budując niejednokrotnie na ich bazie solówki i pasaże melodyczne. A poza tym dysponował nieprawdopodobną wyobraźnią muzyczną, która pozwalała mu nigdy nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego