Dział Obsługi Klienta
pracuję w firmie telekomunikacyjnej, gdzie sporządzam pisma do Klientów. Mam wątpliwości co do zwrotu Dział Obsługi Klienta… właśnie… powinienem napisać Dział Obsługi Klienta czy dział obsługi Klienta, czy może wszystko z małych liter? Która wersja jest prawidłowa, czy może wszystkie są możliwe do zastosowania?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
15.11.2011
15.11.2011
Witam, pracuję w firmie telekomunikacyjnej, gdzie sporządzam pisma do Klientów. Mam wątpliwości co do zwrotu Dział Obsługi Klienta… właśnie… powinienem napisać Dział Obsługi Klienta czy dział obsługi Klienta, czy może wszystko z małych liter? Która wersja jest prawidłowa, czy może wszystkie są możliwe do zastosowania?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
Najlepszą odpowiedź otrzyma Pan w swojej firmie – tam ktoś powinien wiedzieć, jaką nazwę ma jednostka organizacyjna, w której jest Pan zatrudniony. Jeśli nazywa się ona właśnie Działem Obsługi Klienta, to jej nazwę trzeba pisać wielkimi literami, a jeśli nazywa się inaczej, to słowa dział obsługi klienta mają status nazwy pospolitej i jako takie powinny mieć małe litery na początku. Wariant, w którym tylko słowo klient miałoby być pisane wielką literą, trudno uzasadnić. Ze względów grzecznościowych można używać wielkiej litery w sformułowaniach typu: „Zwracamy uwagę Czytelników na…” albo „Prosimy P.T. Klientów o…”, ale nazw jednostek organizacyjnych to nie dotyczy.
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski