Dział Obsługi Klienta

Dział Obsługi Klienta
15.11.2011
15.11.2011
Witam,
pracuję w firmie telekomunikacyjnej, gdzie sporządzam pisma do Klientów. Mam wątpliwości co do zwrotu Dział Obsługi Klienta… właśnie… powinienem napisać Dział Obsługi Klienta czy dział obsługi Klienta, czy może wszystko z małych liter? Która wersja jest prawidłowa, czy może wszystkie są możliwe do zastosowania?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
Najlepszą odpowiedź otrzyma Pan w swojej firmie – tam ktoś powinien wiedzieć, jaką nazwę ma jednostka organizacyjna, w której jest Pan zatrudniony. Jeśli nazywa się ona właśnie Działem Obsługi Klienta, to jej nazwę trzeba pisać wielkimi literami, a jeśli nazywa się inaczej, to słowa dział obsługi klienta mają status nazwy pospolitej i jako takie powinny mieć małe litery na początku. Wariant, w którym tylko słowo klient miałoby być pisane wielką literą, trudno uzasadnić. Ze względów grzecznościowych można używać wielkiej litery w sformułowaniach typu: „Zwracamy uwagę Czytelników na…” albo „Prosimy P.T. Klientów o…”, ale nazw jednostek organizacyjnych to nie dotyczy.
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego