Imprinty w opisie bibliograficznym

Imprinty w opisie bibliograficznym
21.03.2019
21.03.2019
Dzień dobry,
zwracam się do Państwa z uprzejmym zapytaniem, co zrobić, kiedy chcemy ująć w bibliografii publikację wydawnictwa, np. Samo Sedno (które jest podwydawnictwem Edgarda) lub Onepress (podwydawnictwo Helion). Jak zapisać obie te nazwy?

J.Kowalski, Abecadło, Edgard – Samo Sedno, Warszawa 2003.
J.Kowalski, Abecadło, Samo Sedno (Edgard), Warszawa 2003.
J.Kowalski, Abecadło, Edgard (Samo Sedno), Warszawa 2003.

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie
M.Łyko
Samo Sedno oraz Onepress to tzw. imprinty (znaki wydawnicze). Imprint to inaczej marka wydawnicza, pod którą wydawca publikuje określony rodzaj książek. Na przykład wydawnictwo Helion pod marką Onepress wydaje literaturę ekonomiczną i poradniki biznesowe, pod marką Editio – książki literackie, a pod marką Sensus – książki psychologiczne.
Dane do opisu bibliograficznego należy przejmować z karty tytułowej książki, ewentualnie ze strony redakcyjnej. Jeśli zatem na stronie tytułowej i/lub redakcyjnej występują oba oznaczenia – tzn. np. wydawnictwo Helion oraz imprint Onepress – najlepiej przyjąć następującą strukturę opisu:

A. Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Helion (Onepress), Gliwice 2018.
Adam Wolański
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego