Skuteczny, lecz niedrogi
czy użyte w reklamie leku sformułowanie skuteczny, lecz niedrogi (a konkretnie zastosowanie w nim spójnika lecz, a nie np. i) jest poprawne?
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam serdecznie
A.G.
25.03.2016
25.03.2016
Szanowni Państwo,czy użyte w reklamie leku sformułowanie skuteczny, lecz niedrogi (a konkretnie zastosowanie w nim spójnika lecz, a nie np. i) jest poprawne?
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam serdecznie
A.G.
Autor tekstu reklamowego zakładał zapewne, że to, co jest skuteczne, musi być drogie – tym należy tłumaczyć pojawienie się w cytowanym przez Panią zdaniu spójnika lecz.
Tego typu teksty opierają się jednoznacznej ocenie poprawnościowej, gdyż element perswazji często jest w nich ważniejszy niż logika. Zgodnie z „logiką reklamową” wyrażenie lek skuteczny, lecz niedrogi zapewne jest właściwe.
Tego typu teksty opierają się jednoznacznej ocenie poprawnościowej, gdyż element perswazji często jest w nich ważniejszy niż logika. Zgodnie z „logiką reklamową” wyrażenie lek skuteczny, lecz niedrogi zapewne jest właściwe.
Katarzyna Kłosińska, Uniwersytet Warszawski