język reklamy

język reklamy
31.12.2001
31.12.2001
Język reklamy i jego poprawność językowa?
W tekstach reklamowych nie powinno być oczywiście błędów gramatycznych ani leksykalnych (nie wspominając o ortograficznych). Jednak nie poprawność językowa w reklamach jest najważniejsza, lecz ich atrakcyjność i siła przekonywania. Błąd językowy w reklamie właśnie dlatego jest niepożądany, że odwraca uwagę odbiorców od reklamowanego towaru lub usługi, a przy tym kompromituje reklamodawcę. Językowi reklamy poświęcono obszerną literaturę, do najnowszych publikacji należy nowe wydanie Języka na sprzedaż Jerzego Bralczyka.
Mirosław Bańko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego