publikacje reklamowe

 
publikacje reklamowe
21.11.2012
W jaki sposób pisać nazwy materiałów reklamowych wydawanych przez firmę? Są one kategoryzowane na np. katalogi, informacje techniczne, cenniki, prospekty itd. Każda z nich ma własny tytuł. Czy kategorię publikacji, pisać z dużej litery? (np. Katalog „Energia geotermalna”)? Czy jeśli energia geotermalna to tytuł – pisać pierwszy wyrazy z dużej litery, a całość brać w cudzysłów lub nie używać cudzysłowu?
Jeżeli katalog nie jest wydawnictwem periodycznym, to jego tytuł należy pisać tak jak tytuły książek: jedynie pierwszy wyraz wielką literą (zob. Wielki słownik ortograficzny PWN, dostępny także online, zasada [73]). To samo dotyczy innych publikacji reklamowych.
Tytułu na okładce ani stronie tytułowej nie ujmujemy w cudzysłów. W tekście ciągłym, aby odróżnić tytuł od kontekstu, możemy go zapisać w cudzysłowie albo kursywą. Nazwy gatunkowej nie piszemy wielką literą, np. „Zainteresowanym wysyłamy katalog Energia geotermalna”.
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego