publikacje reklamowe
21.11.2012
21.11.2012
W jaki sposób pisać nazwy materiałów reklamowych wydawanych przez firmę? Są one kategoryzowane na np. katalogi, informacje techniczne, cenniki, prospekty itd. Każda z nich ma własny tytuł. Czy kategorię publikacji, pisać z dużej litery? (np. Katalog „Energia geotermalna”)? Czy jeśli energia geotermalna to tytuł – pisać pierwszy wyrazy z dużej litery, a całość brać w cudzysłów lub nie używać cudzysłowu?Jeżeli katalog nie jest wydawnictwem periodycznym, to jego tytuł należy pisać tak jak tytuły książek: jedynie pierwszy wyraz wielką literą (zob. Wielki słownik ortograficzny PWN, dostępny także online, zasada [73]). To samo dotyczy innych publikacji reklamowych.
Tytułu na okładce ani stronie tytułowej nie ujmujemy w cudzysłów. W tekście ciągłym, aby odróżnić tytuł od kontekstu, możemy go zapisać w cudzysłowie albo kursywą. Nazwy gatunkowej nie piszemy wielką literą, np. „Zainteresowanym wysyłamy katalog Energia geotermalna”.
Tytułu na okładce ani stronie tytułowej nie ujmujemy w cudzysłów. W tekście ciągłym, aby odróżnić tytuł od kontekstu, możemy go zapisać w cudzysłowie albo kursywą. Nazwy gatunkowej nie piszemy wielką literą, np. „Zainteresowanym wysyłamy katalog Energia geotermalna”.
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski