Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
statut, który m.in. znosił nagrody, wstrzymane już w 1968 r. na skutek protestów artystycznej "młodzieży". Zostały przywrócone dopiero w 1986 r.
Polska powróciła do Wenecji w 1980 roku wystawą prac Magdaleny Abakanowicz. Krytyka zagraniczna jednogłośnie wyraziła opinię, że gdyby wówczas przyznawano nagrody, Polka zostałaby laureatką XXXIX Biennale. Wojciechowski, wybierając Abakanowicz, zastosował się do zaleceń władz biennale. Od lat dążono do ograniczenia liczby artystów wystawiających w pawilonach na rzecz pokazów
indywidualnych.
W latach 80. wystawialiśmy w Wenecji, mimo politycznego kryzysu. Ekspozycje były organizowane według polityczno-towarzyskiego klucza. Jedynie wystąpienia młodych artystów na części biennale zwanej Aperto, przygotowywanej przez niezależnego komisarza, pokazywały
statut, który m.in. znosił nagrody, wstrzymane już w 1968 r. na skutek protestów artystycznej "młodzieży". Zostały przywrócone dopiero w 1986 r.<br>Polska powróciła do Wenecji w 1980 roku wystawą prac Magdaleny Abakanowicz. Krytyka zagraniczna jednogłośnie wyraziła opinię, że gdyby wówczas przyznawano nagrody, Polka zostałaby laureatką XXXIX Biennale. Wojciechowski, wybierając Abakanowicz, zastosował się do zaleceń władz biennale. Od lat dążono do ograniczenia liczby artystów wystawiających w pawilonach na rzecz pokazów <br>indywidualnych.<br>W latach 80. wystawialiśmy w Wenecji, mimo politycznego kryzysu. Ekspozycje były organizowane według polityczno-towarzyskiego klucza. Jedynie wystąpienia młodych artystów na części biennale zwanej &lt;name type="place"&gt;Aperto&lt;/&gt;, przygotowywanej przez niezależnego komisarza, pokazywały
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego