Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
w nie pieniędzy nic nie daje. W zeszłym roku oddłużono oświatę, w tym roku - długi odrosły. Do reform nie palą się ani związki (zarówno "S" jak i ZNP), ani urzędnicy ministerialni. Od lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby
w nie pieniędzy nic nie daje. W zeszłym roku oddłużono oświatę, w tym roku - długi odrosły. Do reform nie palą się ani związki (zarówno "S" jak i ZNP), ani urzędnicy ministerialni. Od lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego