Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
ono przede wszystkim jakąkolwiek możliwość posłużenia się ogólną definicją, która miałaby orzekać czym jest Dasein. Jeśli "istota" Dasein leży w jego egzystencji. to uchwycenie owej "istoty" jest tylko sposobem nazwania wybranego przezeń sposobu istnienia, który nie ma w sobie nic definitywnego i ostatecznego. Jak wiadomo, Heidegger powiada właśnie, że "nieostateczność" Dasein jest jego "ostateczną i nieprzezwyciężalną" charakterystyką.
Tak więc, w tej perspektywie niepodobna np. powiedzieć, że Dasein jest "tym" lub "tamtym", ponieważ właśnie i "to" i "tamto" są dla niego jedynie możliwościami bycia wedle tego czy innego sposobu i zawsze mogą być zastąpione przez bycie wedle innego modusu. Taki jest tenor
ono przede wszystkim jakąkolwiek możliwość posłużenia się ogólną definicją, która miałaby orzekać czym jest Dasein. Jeśli "istota" &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; leży w jego egzystencji. to uchwycenie owej "istoty" jest tylko sposobem nazwania wybranego przezeń sposobu istnienia, który nie ma w sobie nic definitywnego i ostatecznego. Jak wiadomo, Heidegger powiada właśnie, że "nieostateczność" &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; jest jego "ostateczną i nieprzezwyciężalną" charakterystyką.<br>Tak więc, w tej perspektywie niepodobna np. powiedzieć, że &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; jest "tym" lub "tamtym", ponieważ właśnie i "to" i "tamto" są dla niego jedynie możliwościami bycia wedle tego czy innego sposobu i zawsze mogą być zastąpione przez bycie wedle innego modusu. Taki jest tenor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego