Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
zdynamizowania na gruncie sytuacji estetycznej.
Przez dynamizację można także rozumieć aktywne wejście w sytuację estetyczną. Zasadniczo jest to związane z dwoma problemami. Pierwszy był zaznaczony wcześniej i dotyczył zmiany konfiguracji sytuacji estetycznej w przypadku zmiany jednego z jej podsystemów, co w konsekwencji prowadziło do próby opisu budowy strukturalnej dzieła sztuki. Drugi problem to zagadnienie informacji zawartej w dziele sztuki. Można przyjąć, że jakaś informacja zawsze jest w dziele sztuki zawarta. Może mieć ona wymiar ilościowy, ale wtedy nie byłaby tym, co nazywane jest "informacją estetyczną". Dlatego możemy sformułować tezę, że w dziełach sztuki najważniejsza jest informacja semantyczna - nie ilościowa, ale "oparta
zdynamizowania na gruncie sytuacji estetycznej.<br>Przez dynamizację można także rozumieć aktywne wejście w sytuację estetyczną. Zasadniczo jest to związane z dwoma problemami. Pierwszy był zaznaczony wcześniej i dotyczył zmiany konfiguracji sytuacji estetycznej w przypadku zmiany jednego z jej podsystemów, co w konsekwencji prowadziło do próby opisu budowy strukturalnej dzieła sztuki. Drugi problem to zagadnienie informacji zawartej w dziele sztuki. Można przyjąć, że jakaś informacja zawsze jest w dziele sztuki zawarta. Może mieć ona wymiar ilościowy, ale wtedy nie byłaby tym, co nazywane jest "informacją estetyczną". Dlatego możemy sformułować tezę, że w dziełach sztuki najważniejsza jest informacja semantyczna - nie ilościowa, ale "oparta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego