Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie zawiera.
Natomiast Shigong chwytając 'pustkę', chwycił mnicha za nos, demonstrując
w ten oryginalny i konkretny sposób, iż każda forma (nawet nos) jest 'pustką'.

Podobnego sposobu użył Dokyo Etan (1642-1721) w rozmowie z Hakuinem,
który spytał go: "Czym jest 'pustka', skoro można dodać jej ręce
i nogi?". W odpowiedzi Etan złapał go za nos, mówiąc: "To jest miejsce,
gdzie można dołączyć ręce i nogi". Hakuin pytał o sens zdania: "Forma
jest pustką, a pustka jest formą", ale jego pytanie sugerowało, że nie pojął
istoty 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' bytu i niebytu. Etan od razu
skorygował błędny kierunek jego rozważań, ponieważ do
nie zawiera. <br>Natomiast Shigong chwytając 'pustkę', chwycił mnicha za nos, demonstrując <br>w ten oryginalny i konkretny sposób, iż każda forma (nawet nos) jest 'pustką'. <br>&lt;page nr=76&gt;<br>Podobnego sposobu użył Dokyo Etan (1642-1721) w rozmowie z Hakuinem, <br>który spytał go: "Czym jest 'pustka', skoro można dodać jej ręce <br>i nogi?". W odpowiedzi Etan złapał go za nos, mówiąc: "To jest miejsce, <br>gdzie można dołączyć ręce i nogi". Hakuin pytał o sens zdania: "Forma <br>jest pustką, a pustka jest formą", ale jego pytanie sugerowało, że nie pojął <br>istoty 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' bytu i niebytu. Etan od razu <br>skorygował błędny kierunek jego rozważań, ponieważ do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego