Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
wygłaszane są przez aktorów nad wypełnionym surową ziemią dołem, zyskują rangę eschatologiczną i uniwersalną. Dzieje się tak do pierwszej sceny w piątym akcie, kiedy to wreszcie dół przestaje być metaforą i staje się metaforycznym tłem dla rozmowy Hamleta z Grabarzem. Jest to, obok barwnej sceny z Aktorami (potraktowanymi a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie
wygłaszane są przez aktorów nad wypełnionym surową ziemią dołem, zyskują rangę eschatologiczną i uniwersalną. Dzieje się tak do pierwszej sceny w piątym akcie, kiedy to wreszcie dół przestaje być metaforą i staje się metaforycznym tłem dla rozmowy Hamleta z Grabarzem. Jest to, obok barwnej sceny z Aktorami (potraktowanymi a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego