Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
z trzech następujących strategii internacjonalizacji: otwieranie swych punktów sprzedaży detalicznej w innych krajach członkowskich UE, zakup/przejęcie zagranicznych firm i dzięki temu dokonywanie ekspansji na nowe rynki, stworzenie joint ventures z partnerami z innych krajów Unii Europejskiej.
Tę pierwszą strategię realizuje z sukcesem znana szwedzka firma IKEA i włoski Benetton. IKEA jest już obecna na rynkach 20 krajów, a Benetton, działający od 1965r., już pod koniec lat osiemdziesiątych dysponował siecią 4tys. punktów sprzedaży w 50 krajach. Rozwój tych firm różnił się jednak co do formy własności zagranicznych punktów sprzedaży. Sklepy IKEA są zwykle własnością firmy, natomiast w rozwoju międzynarodowym Benettona istotne
z trzech następujących strategii internacjonalizacji: otwieranie swych punktów sprzedaży detalicznej w innych krajach członkowskich UE, zakup/przejęcie zagranicznych firm i dzięki temu dokonywanie ekspansji na nowe rynki, stworzenie joint ventures z partnerami z innych krajów Unii Europejskiej.<br>Tę pierwszą strategię realizuje z sukcesem znana szwedzka firma IKEA i włoski Benetton. IKEA jest już obecna na rynkach 20 krajów, a Benetton, działający od 1965r., już pod koniec lat osiemdziesiątych dysponował siecią 4tys. punktów sprzedaży w 50 krajach. Rozwój tych firm różnił się jednak co do formy własności zagranicznych punktów sprzedaży. Sklepy IKEA są zwykle własnością firmy, natomiast w rozwoju międzynarodowym Benettona istotne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego