Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
do
osiągnięcia celów,
stworzenie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, zdolnej do prowadzenia działań i osiągania celów,
- odpowiedni dobór i szkolenie personelu do wykonywania zadań,
- stosowanie systemu bodźców do motywowania pracowników,
- porównywanie wyników z celami, ustalanie i usuwanie rozbieżności (to działanie Juran nazywa sterowaniem, co w sensie cybernetycznym bliższe jest pojęciu regulowania).
Zasługi J.M. Jurana dla modelowego i kompleksowego porządkowania obszaru zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym są bodajże największe. Wiele rozwiązań z jego koncepcji można znaleźć m.in. w normach serii ISO 9000. Nie ustrzegł się jednak przed pewnymi niejasnościami terminologicznymi, lukami i dysharmonią w prezentowaniu funkcji zarządzania jakością oraz przed jednostronnością zastosowanego aspektu
do<br>osiągnięcia celów,<br> stworzenie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, zdolnej do prowadzenia działań i osiągania celów,<br>- odpowiedni dobór i szkolenie personelu do wykonywania zadań,<br>- stosowanie systemu bodźców do motywowania pracowników,<br>- porównywanie wyników z celami, ustalanie i usuwanie rozbieżności (to działanie Juran nazywa sterowaniem, co w sensie cybernetycznym bliższe jest pojęciu regulowania).<br>Zasługi J.M. Jurana dla modelowego i kompleksowego porządkowania obszaru zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym są bodajże największe. Wiele rozwiązań z jego koncepcji można znaleźć m.in. w normach serii ISO 9000. Nie ustrzegł się jednak przed pewnymi niejasnościami terminologicznymi, lukami i dysharmonią w prezentowaniu funkcji zarządzania jakością oraz przed jednostronnością zastosowanego aspektu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego