Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 20
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Po pierwsze, aby zmniejszyć ilość etapów dostania się na śnieg, proponujemy wybudowanie kolei naziemnej. Wg szkicu tego projektu, trasa kolei zaczynałaby się przy Rondzie. Tam byłby peron. W Kuźnicach byłby jedynie przystanek. Kolejka na Kasprowy w dzisiejszym kształcie zostałaby w ogóle zlikwidowana. Przystanek w Kuźnicach byłby dla osób, które w Kuźnicach mieszkają. Punktem docelowym kolei naziemnej byłyby Rówienki Kondrackie. Tam pod Myślenickimi Turniami przy starej nartostradzie byłby przystanek i końcowy przystanek. Oczywiście kolejka może być elastyczna. Mogłaby zabierać jednego narciarza albo parę tysięcy w zależności od potrzeb i możliwości. Stąd proponujemy dwa wyciągi krzesełkowe o dużej przelotowości. Jeden na Szyjkę Goryczkową
Po pierwsze, aby zmniejszyć ilość etapów dostania się na śnieg, proponujemy wybudowanie kolei naziemnej. Wg szkicu tego projektu, trasa kolei zaczynałaby się przy Rondzie. Tam byłby peron. W Kuźnicach byłby jedynie przystanek. Kolejka na Kasprowy w dzisiejszym kształcie zostałaby w ogóle zlikwidowana. Przystanek w Kuźnicach byłby dla osób, które w Kuźnicach mieszkają. Punktem docelowym kolei naziemnej byłyby Rówienki Kondrackie. Tam pod Myślenickimi Turniami przy starej nartostradzie byłby przystanek i końcowy przystanek. Oczywiście kolejka może być elastyczna. Mogłaby zabierać jednego narciarza albo parę tysięcy w zależności od potrzeb i możliwości. Stąd proponujemy dwa wyciągi krzesełkowe o dużej przelotowości. Jeden na Szyjkę Goryczkową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego