Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 02/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
nie są łatwe do recepcji i do zaszufladkowania.
Jako konserwatysta atakował NSDAP, co nie przeszkadzało mu przyjąć od Goeringa posady w pruskiej Radzie Państwa, gloryfikował Kościół rzymski, a jednocześnie był przeciwnikiem intelektualnej tradycji judaizmu, demokrację uznał z czasem za jedyny właściwy sposób sprawowania władzy, choć źródeł myśli politycznej szukał w "Lewiatanie" Hobbesa. Owe sprzeczności są jednym z powodów, że intelektualny dorobek klasyka tzw. Rewolucji Konserwatywnej jest dzisiaj - poza wąską grupą filozofów polityki - właściwie zupełnie nieznany.
Najważniejszym dziełem Schmitta pozostaje "Teologia polityczna" z 1922 roku, w której, podobnie jak ongiś Burke czy de Maistre, bronił doktryny kontrrewolucji, czyli obrony "Ładu", nawet kosztem
nie są łatwe do recepcji i do zaszufladkowania.&lt;/&gt;<br>Jako konserwatysta atakował NSDAP, co nie przeszkadzało mu przyjąć od Goeringa posady w pruskiej Radzie Państwa, gloryfikował Kościół rzymski, a jednocześnie był przeciwnikiem intelektualnej tradycji judaizmu, demokrację uznał z czasem za jedyny właściwy sposób sprawowania władzy, choć źródeł myśli politycznej szukał w "Lewiatanie" Hobbesa. Owe sprzeczności są jednym z powodów, że intelektualny dorobek klasyka tzw. Rewolucji Konserwatywnej jest dzisiaj - poza wąską grupą filozofów polityki - właściwie zupełnie nieznany.<br>Najważniejszym dziełem Schmitta pozostaje "Teologia polityczna" z 1922 roku, w której, podobnie jak ongiś Burke czy de Maistre, bronił doktryny kontrrewolucji, czyli obrony "Ładu", nawet kosztem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego