Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 03.25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Domagają się także, by uczniowie rok przed egzaminem, a nie w ostatniej chwili, decydowali się, który z maturalnych przedmiotów będą zdawać na poziomie rozszerzonym.
Część tych propozycji oznacza przywrócenie nowej matury w wersji z 2002 roku, bez zmian wprowadzonych przez minister Łybacką. - Nie widzę powodu dokonywania kolejnych rewolucyjnych zmian - uważa Mirosław Sawicki, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Gdyby propozycje ISP weszły w życie, byłyby trzy rodzaje świadectw ukończenia szkoły średniej: - pierwsze - bez uprawnień maturalnych, dla uczniów, którzy uzyskali absolutorium, a nie zdali egzaminu na poziomie podstawowym; - drugie - bez prawa wstępu na wyższe uczelnie, dla tych, którzy zdali egzamin tylko na poziomie podstawowym
Domagają się także, by uczniowie rok przed egzaminem, a nie w ostatniej chwili, decydowali się, który z maturalnych przedmiotów będą zdawać na poziomie rozszerzonym.<br>Część tych propozycji oznacza przywrócenie nowej matury w wersji z 2002 roku, bez zmian wprowadzonych przez minister &lt;name type="person"&gt;Łybacką&lt;/&gt;. &lt;q&gt;- Nie widzę powodu dokonywania kolejnych rewolucyjnych zmian&lt;/&gt; - uważa &lt;name type="person"&gt;Mirosław Sawicki&lt;/&gt;, dyrektor &lt;name type="org"&gt;Centralnej Komisji Egzaminacyjnej&lt;/&gt;.<br>Gdyby propozycje &lt;name type="org"&gt;ISP&lt;/&gt; weszły w życie, byłyby trzy rodzaje świadectw ukończenia szkoły średniej: - pierwsze - bez uprawnień maturalnych, dla uczniów, którzy uzyskali absolutorium, a nie zdali egzaminu na poziomie podstawowym; - drugie - bez prawa wstępu na wyższe uczelnie, dla tych, którzy zdali egzamin tylko na poziomie podstawowym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego