Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
proc. długości całej sieci, i tą trakcją wykonują 55 proc. przewozów. Efekty są takie, że np. w okresie 1970-75 zużycie energii przez kolej zmniejszyło się o 17,4 proc. przy wzroście pracy o 16 proc.

Dawniej, gdy ropa była tania, próg opłacalności elektryfikacji, która sporo przecież kosztuje, był wysoki. Obliczano wówczas, że wystarczy nam 8 tys. km. Resztę miały obsługiwać lokomotywy spalinowe. Dzisiaj przymierzamy się do 18 tys. km zelektryfikowanych linii. Tempo instalowania sieci trakcyjnej, które w paru ostatnich latach osłabło, ma wzrosnąć do 500 km rocznie, co jest okolicznością wielce pomyślną. Jeśli uda się utrzymać pod koniec stulecia kraj
proc. długości całej sieci, i tą trakcją wykonują 55 proc. przewozów. Efekty są takie, że np. w okresie 1970-75 zużycie energii przez kolej zmniejszyło się o 17,4 proc. przy wzroście pracy o 16 proc.<br><br> Dawniej, gdy ropa była tania, próg opłacalności elektryfikacji, która sporo przecież kosztuje, był wysoki. Obliczano wówczas, że wystarczy nam 8 tys. km. Resztę miały obsługiwać lokomotywy spalinowe. Dzisiaj przymierzamy się do 18 tys. km zelektryfikowanych linii. Tempo instalowania sieci trakcyjnej, które w paru ostatnich latach osłabło, ma wzrosnąć do 500 km rocznie, co jest okolicznością wielce pomyślną. Jeśli uda się utrzymać &lt;hi&gt;pod koniec stulecia kraj
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego