Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.
Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace, to już podkreślałem, Odznaczają się wyjątkową jednolitością, odrębnością i niezależnością od źródeł inspiracji. Artysta kreuje swymi obrazami odrębny, zamknięty i oryginalny świat. Świat przy tym bardzo polski i bardzo swojski. Oglądając te obrazy ma się wrażenie obcowania z czymś rodzimym sensu stricto. czymś co jest udatnym połączeniem tradycji i współczesności. Wspominam o tych cechach jego
dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.<br> Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace, to już podkreślałem, Odznaczają się wyjątkową jednolitością, odrębnością i niezależnością od źródeł inspiracji. Artysta kreuje swymi obrazami odrębny, zamknięty i oryginalny świat. Świat przy tym bardzo polski i bardzo swojski. Oglądając te obrazy ma się wrażenie obcowania z czymś rodzimym sensu stricto. czymś co jest udatnym połączeniem tradycji i współczesności. Wspominam o tych cechach jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego