Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
widoczne. Przedsiębiorstwa europejskie unikały fuzji zadowalając się gorszą pozycją konkurencyjną na rynku i mniejszymi zyskami. Jednak pod koniec lat osiemdziesiątych takie rozwiązania stały się już koniecznością. Rozwój wielu krajów europejskich jest zależny w większym stopniu, niż w USA, od przedsiębiorstw przemysłu przetwórczego, który charakteryzuje się wysokimi kosztami i wymaga restrukturyzacji. Przykładowo można podać, że udział przemysłu przetwórczego w gospodarce Niemiec stanowi 34%, podczas gdy w USA ten wskaźnik wynosi jedynie 18%.
Wiele przedsiębiorstw przyjęło strategię koncentracji działań w swych głównych dziedzinach i najważniejszych grupach produktów, dokonując równocześnie dezinwestycji w sferach mniej istotnych. Stosowano więc strategię koncentracji produktowej, aby móc rozwijać dywersyfikację
widoczne. Przedsiębiorstwa europejskie unikały fuzji zadowalając się gorszą pozycją konkurencyjną na rynku i mniejszymi zyskami. Jednak pod koniec lat osiemdziesiątych takie rozwiązania stały się już koniecznością. Rozwój wielu krajów europejskich jest zależny w większym stopniu, niż w USA, od przedsiębiorstw przemysłu przetwórczego, który charakteryzuje się wysokimi kosztami i wymaga restrukturyzacji. Przykładowo można podać, że udział przemysłu przetwórczego w gospodarce Niemiec stanowi 34%, podczas gdy w USA ten wskaźnik wynosi jedynie 18%.<br>Wiele przedsiębiorstw przyjęło strategię koncentracji działań w swych głównych dziedzinach i najważniejszych grupach produktów, dokonując równocześnie dezinwestycji w sferach mniej istotnych. Stosowano więc strategię koncentracji produktowej, aby móc rozwijać dywersyfikację
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego