Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
brzmienie
gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.
R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski potraktowała amerykański rock, posiadał też cechę szczególną, jaką stanowiły teksty Stipe'a. Wokalista eksperymentował ze słowami uznając, że samo brzmienie sylab jest istotniejsze od treści słów. Zrozumienie sensu piosenek dodatkowo uniemożliwiał jego specyficzny, mamroczący śpiew. Ciekawe, że wówczas wokalista był szalenie
brzmienie<br>gitar akustycznych. Ponieważ Buck i Mills grali na Rickenbackerach, w pierwszych recenzjach porównywano zespół do The Byrds. Nie były to głosy bezpodstawne, bo oprócz wykorzystania charakterystycznych gitar w piosenkach pojawiały się typowe dla folkrockowych zespołów z lat sześćdziesiątych harmonie wokalne. Działo się to za sprawą chórków śpiewanych przez Millsa.<br>R.E.M. był nie tylko pierwszą grupą nowofalową, która w sposób nowatorski potraktowała amerykański rock, posiadał też cechę szczególną, jaką stanowiły teksty Stipe'a. Wokalista eksperymentował ze słowami uznając, że samo brzmienie sylab jest istotniejsze od treści słów. Zrozumienie sensu piosenek dodatkowo uniemożliwiał jego specyficzny, mamroczący śpiew. Ciekawe, że wówczas wokalista był szalenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego