Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
jeden z najpiękniejszych w historii. Nowoczesny w budowie, precyzyjny w montażu, elegancki w wyglądzie i niezawodny w eksploatacji przez wiele powojennych lat uchodził za synonim szwajcarskości. Silnik o mocy 238 KM (system V i 12 cylindrów!) pozwalał osiągnąć prędkość 220 km/h, naturalną więc rzeczą były dwa zwycięstwa Delahaye w Rajdach Monte Carlo. Wytwarzany przez 5 lat usunął w cień szwajcarskie zegarki, szwajcarskie sery i szwajcarskie banki. Potem, niestety, sytuacja się odwróciła i jedyne, co Szwajcaria mogła zaoferować motomaniakom to pożywną czekoladę. Trzeba jednak dobitnie podkreślić, że żadna czekolada nigdy nie osiągnęla takiej ceny jak Delahaye 135 M. Dzisiaj kolekcjonerzy za
jeden z najpiękniejszych w historii. Nowoczesny w budowie, precyzyjny w montażu, elegancki w wyglądzie i niezawodny w eksploatacji przez wiele powojennych lat uchodził za synonim szwajcarskości. Silnik o mocy 238 KM (system V i 12 cylindrów!) pozwalał osiągnąć prędkość 220 km/h, naturalną więc rzeczą były dwa zwycięstwa Delahaye w Rajdach Monte Carlo. Wytwarzany przez 5 lat usunął w cień szwajcarskie zegarki, szwajcarskie sery i szwajcarskie banki. Potem, niestety, sytuacja się odwróciła i jedyne, co Szwajcaria mogła zaoferować motomaniakom to pożywną czekoladę. Trzeba jednak dobitnie podkreślić, że żadna czekolada nigdy nie osiągnęla takiej ceny jak Delahaye 135 M. Dzisiaj kolekcjonerzy za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego