Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim zakresie od 2000 do 5000 obr./min. To także zasługa mechanizmu zmiany faz otwarcia zaworów wylotowych (u Volvo CVVT, czyli Continously Variable Valve Timing). Ta ciężka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w niecałe 8 s. Jeszcze bardziej zadziwia przyspieszenie od 180 do 220 km/h - kierowca czuje się wtedy, jak pilot startującego samolotu. Niestety, zużycie paliwa jest podobne w obu tych maszynach i dla Volvo S80
Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim zakresie od 2000 do 5000 obr./min. To także zasługa mechanizmu zmiany faz otwarcia zaworów wylotowych (u Volvo CVVT, czyli Continously Variable Valve Timing). Ta ciężka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w niecałe 8 s. Jeszcze bardziej zadziwia przyspieszenie od 180 do 220 km/h - kierowca czuje się wtedy, jak pilot startującego samolotu. Niestety, zużycie paliwa jest podobne w obu tych maszynach i dla Volvo S80
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego