Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Pasażerka" Andrzeja Munka. Gorzej wypadł Jakubowskiej osławiony "Żołnierz zwycięstwa" (1953), film o Karolu Świerczewskim wzorowany na radzieckich monumentalnych i patetycznych kobyłach.
Lepiej poradził sobie początkujący Andrzej Wajda. Jego debiutanckie "Pokolenie" (1954) mimo politycznych ukłonów w wiadomą stronę i kiepskiej fabuły (prozaik Bohdan Czeszko), umieściło dramat Jasia Krone w typowym dla Wajdy romantycznym kontekście. Jeszcze lepszy był "Kanał" (1957) wedle prozy naocznego świadka i uczestnika powstania warszawskiego - Jerzego Stefana Stawińskiego. Co prawda żołnierze powstania wskazywali na nieścisłości, ale przecież Wajda nie reżyserował dokumentu. Serię "wojenną" reżyser zamknął "Lotną" (1959) wedle Wojciecha Żukrowskiego. Nostalgiczna wizja polskiego września '39, łącznie z mitem ułańskich szarż
Pasażerka"&lt;/&gt; Andrzeja Munka. Gorzej wypadł Jakubowskiej osławiony &lt;name type="tit"&gt;"Żołnierz zwycięstwa"&lt;/&gt; (1953), film o Karolu Świerczewskim wzorowany na radzieckich monumentalnych i patetycznych kobyłach. <br>Lepiej poradził sobie początkujący Andrzej Wajda. Jego debiutanckie &lt;name type="tit"&gt;"Pokolenie"&lt;/&gt; (1954) mimo politycznych ukłonów w wiadomą stronę i kiepskiej fabuły (prozaik Bohdan Czeszko), umieściło dramat Jasia Krone w typowym dla Wajdy romantycznym kontekście. Jeszcze lepszy był &lt;name type="tit"&gt;"Kanał"&lt;/&gt; (1957) wedle prozy naocznego świadka i uczestnika powstania warszawskiego - Jerzego Stefana Stawińskiego. Co prawda żołnierze powstania wskazywali na nieścisłości, ale przecież Wajda nie reżyserował dokumentu. Serię "wojenną" reżyser zamknął &lt;name type="tit"&gt;"Lotną"&lt;/&gt; (1959) wedle Wojciecha Żukrowskiego. Nostalgiczna wizja polskiego września '39, łącznie z mitem ułańskich szarż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego