Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
wersu Et incarnatus, przy czym jego powtórne wykorzystanie
pojawia się po wersie Et resurrexit ­ co trudno komentować. Credo ma inną obsadę
oraz fakturę niż pozostałe części cyklu; przeważa (wprowadzona tu po raz pierwszy)
obsada chóru unisono z organami, jedynie wersy Crucifixus ­ dexteram Patris
mogą być alternatywnie wykonane przez chór mieszany a cappella, natomiast powtórzony
wers Et incarnatus ­ factus est ma obsadę 4-głosowego chóru męskiego a cappella.
Materiał motywiczny pieśni stanowi główne tworzywo dźwiękowe najwyższego głosu
partii chóru, poza powtórnym wprowadzeniem wersu Et incarnatus ­ z materiałem
komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich
trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano
wersu Et incarnatus, przy czym jego powtórne wykorzystanie <br>pojawia się po wersie Et resurrexit ­ co trudno komentować. Credo ma inną obsadę <br>oraz fakturę niż pozostałe części cyklu; przeważa (wprowadzona tu po raz pierwszy) <br>obsada chóru unisono z organami, jedynie wersy Crucifixus ­ dexteram Patris <br>mogą być alternatywnie wykonane przez chór mieszany a cappella, natomiast powtórzony <br>wers Et incarnatus ­ factus est ma obsadę 4-głosowego chóru męskiego a cappella.<br> Materiał motywiczny pieśni stanowi główne tworzywo dźwiękowe najwyższego głosu <br>partii chóru, poza powtórnym wprowadzeniem wersu Et incarnatus ­ z materiałem <br>komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich <br>trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego