Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
informacyjną procesów decyzyjnych, w których dana cecha wartości została przyjęta jako kryterium wyboru.
Cechy wartości charakteryzują relacje, zachodzące pomiędzy ludźmi jako podmiotami działania a rzeczywistością (rysunek 1.2) w sytuacji, w której rozważają oni związki przedmiotów z własnymi systemami potrzeb i celów działania. Istota tych związków przejawia się w poziomie adekwatności jakości przedmiotów względem określonych potrzeb i wynikających z nich celów działań oraz wymagań. Zatem, przedmioty występują w roli środków warunkujących lub ułatwiających, bezpośrednio lub pośrednio, zaspokojenie określonych potrzeb i osiąganie celów. Powyższa przesłanka wskazuje na możliwość przyjęcia skuteczności zaspokajania potrzeb jako uniwersalnej cechy wartości, stosowanej w procesach wartościowania jakości przedmiotów
informacyjną procesów decyzyjnych, w których dana cecha wartości została przyjęta jako kryterium wyboru.<br>Cechy wartości charakteryzują relacje, zachodzące pomiędzy ludźmi jako podmiotami działania a rzeczywistością (rysunek 1.2) w sytuacji, w której rozważają oni związki przedmiotów z własnymi systemami potrzeb i celów działania. Istota tych związków przejawia się w poziomie adekwatności jakości przedmiotów względem określonych potrzeb i wynikających z nich celów działań oraz wymagań. Zatem, przedmioty występują w roli środków warunkujących lub ułatwiających, bezpośrednio lub pośrednio, zaspokojenie określonych potrzeb i osiąganie celów. Powyższa przesłanka wskazuje na możliwość przyjęcia skuteczności zaspokajania potrzeb jako uniwersalnej cechy wartości, stosowanej w procesach wartościowania jakości przedmiotów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego