nawet zagonionych pośpiechem, stałych gości<br>metra.<br> Nie porównuję Savignaca do Cieślewicza, to inny świat. Savignac<br>wypowiadał się i wypowiada kolorową karykaturą. Cieślewicza o rozleglejszej kulturze, bogatszej genealogii (Magritte, Picasso, Max Ernst), cechuje ogromna różnorodność<br>inspiracji plastycznej, a przede wszystkim rzadki dar poetycki.</><br><br><div><tit>Akustyka</><br> Wracam do początku mego artykułu. Jak porównać akustykę dzisiejszą z<br>akustyką lat dwudziestych w Polsce, czy nawet lat pięćdziesiątych w<br>Paryżu, i jakie z tego należałoby wyciągnąć wnioski?<br> Dziś zapomnieliśmy już o XIX-wiecznych kobyłach tematycznych,<br>wypranych z malarstwa, które na nas, na naszą estetykę, wpłynęły jak<br>groźny straszak. Socrealizm [...] nie wniósł i nie mógł wnieść nic żywego