Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
W niektórych przypadkach zachowywane są także kluczowe cechy semantyczne, charakteryzujące się przyjmowaniem w kampanii niezmiennych dominant werbalnej części wiadomości. W uzasadnionych przypadkach stałą reklamową wyznacza także ładunek emocjonalny kodowany w przekazie. Dominacja niesemantycznych cech informacji definiujących stałą reklamową, kodowanych w wiadomości reklamowej oraz silne ograniczenie zakresu ich zmienności, umożliwia indywidualizację argumentacji kodowanej semantycznie, bez narażenia się na ryzyko niespójności między kolejnymi przekazami. Odniesienie stałej reklamowej do ograniczonego zakresu zmienności cech niesemantycznych wiadomości wynika z dążenia do zachowania zbliżonej jakości ich percepcji. Przy zachowaniu sztywnej niezmienności tych cech ich percepcja może kształtować się odmiennie ze względu na zmiany kontekstu, w jakich wiadomość
W niektórych przypadkach zachowywane są także kluczowe cechy semantyczne, charakteryzujące się przyjmowaniem w kampanii niezmiennych dominant werbalnej części wiadomości. W uzasadnionych przypadkach stałą reklamową wyznacza także ładunek emocjonalny kodowany w przekazie. Dominacja niesemantycznych cech informacji definiujących stałą reklamową, kodowanych w wiadomości reklamowej oraz silne ograniczenie zakresu ich zmienności, umożliwia indywidualizację argumentacji kodowanej semantycznie, bez narażenia się na ryzyko niespójności między kolejnymi przekazami. Odniesienie stałej reklamowej do ograniczonego zakresu zmienności cech niesemantycznych wiadomości wynika z dążenia do zachowania zbliżonej jakości ich percepcji. Przy zachowaniu sztywnej niezmienności tych cech ich percepcja może kształtować się odmiennie ze względu na zmiany kontekstu, w jakich wiadomość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego