Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
muzyczną przenosić do gatunku mszy. Chodzi raczej o możliwości adaptacji tej metody: dookreślenia terminologiczne, wprowadzenie nowych symboli i pewnych rozwinięć przydatnych w tych badaniach.
Autor ten wyróżnia dziesięć klas integracyjnych (Integrationsklassen). Warto pamiętać, że są to rozróżnienia raczej filozoficzne, nie zaś muzyczne. Wymieńmy je w innym porządku (w porównaniu z artykułem), precyzując ich muzyczny zakres pojęciowy :
1 Dodawanie (Addition): symbol Kortego , następstwo identycznej struktury muzycznej lub części ­ powtórzenie proste.
2 Ekwiwalencja (Äquivalenz): symbol Kortego , równoważność (równowartość) struktury muzycznej w cyklu mszalnym lub wewnątrz części.
3 Asocjacja (Assoziierung): symbol Kortego , utrzymanie tego samego wyrazu (charakteru) różnych części cyklu lub różnych odcinków w
muzyczną przenosić do gatunku mszy. Chodzi raczej o możliwości adaptacji tej metody: dookreślenia terminologiczne, wprowadzenie nowych symboli i pewnych rozwinięć przydatnych w tych badaniach.<br>Autor ten wyróżnia dziesięć klas integracyjnych (&lt;foreign lang="ger"&gt;Integrationsklassen&lt;/&gt;). Warto pamiętać, że są to rozróżnienia raczej filozoficzne, nie zaś muzyczne. Wymieńmy je w innym porządku (w porównaniu z artykułem), precyzując ich muzyczny zakres pojęciowy &lt;gap&gt;:<br>1 Dodawanie (&lt;foreign lang="ger"&gt;Addition&lt;/&gt;): symbol Kortego , następstwo identycznej struktury muzycznej lub części ­ powtórzenie proste.<br>2 Ekwiwalencja (&lt;foreign lang="ger"&gt;Äquivalenz&lt;/&gt;): symbol Kortego , równoważność (równowartość) struktury muzycznej w cyklu mszalnym lub wewnątrz części.<br>3 Asocjacja (&lt;foreign lang="ger"&gt;Assoziierung&lt;/&gt;): symbol Kortego , utrzymanie tego samego wyrazu (charakteru) różnych części cyklu lub różnych odcinków w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego