Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
się, co wynikać będzie z analizy dzieła sztuki na gruncie teorii
systemów.
Przyjmujemy, że dzieło odwzorowuje rzeczywistość (przynajmniej
artysty), przez co staje się jej modelem. Każdy odbiorca ma do
dyspozycji także jedynie model istniejącego systemu dzieła sztuki. W
związku z tym, w aspekcie przedmiotowym, dzieło jest modelem
rzeczywistości, a w aspekcie podmiotowym - modelem systemu dzieła
sztuki.
Przez to, że w dziele sztuki jako systemie istnieją także
właściwości, które mają mało wspólnego ze sferą racjonalną
(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem
wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu
dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty
reprezentowane
się, co wynikać będzie z analizy dzieła sztuki na gruncie teorii<br>systemów.<br> Przyjmujemy, że dzieło odwzorowuje rzeczywistość (przynajmniej<br>artysty), przez co staje się jej modelem. Każdy odbiorca ma do<br>dyspozycji także jedynie model istniejącego systemu dzieła sztuki. W<br>związku z tym, w aspekcie przedmiotowym, dzieło jest modelem<br>rzeczywistości, a w aspekcie podmiotowym - modelem systemu dzieła<br>sztuki.<br> Przez to, że w dziele sztuki jako systemie istnieją także<br>właściwości, które mają mało wspólnego ze sferą racjonalną<br>(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem<br>wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu<br>dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty<br>reprezentowane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego