Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przedmiotowym celem podmiotowych
starań. Człowiek nie musi zmienić się w 'buddę', aby nastąpiła
tożsamość 'jaźni jednostkowej' i 'natury buddy'- zgodnie z logiką 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości' człowiek w każdym momencie j e s t i n i e
j e s t 'buddą', musi jedynie uchwycić aspekt tożsamości, a nie tylko aspekt
różnicy, który jest dla niego oczywisty.
Bankei nauczał: "Zamiast starać się zostać 'buddą', dąż do tego, by
pozostać 'buddą' ". Człowiek jest zawsze tożsamy z 'buddą' w sposób
absolutnie sprzeczny, jeśli więc zaczyna szukać 'oświecenia', jest to najlepszy
dowód na to, że nie zrozumiał istoty swojej własnej jaźni. W tym kontekście
przedmiotowym celem podmiotowych <br>starań. Człowiek nie musi zmienić się w 'buddę', aby nastąpiła <br>tożsamość 'jaźni jednostkowej' i 'natury buddy'- zgodnie z logiką 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości' człowiek w każdym momencie j e s t i n i e <br>j e s t 'buddą', musi jedynie uchwycić aspekt tożsamości, a nie tylko aspekt <br>różnicy, który jest dla niego oczywisty. <br>Bankei nauczał: &lt;q&gt;"Zamiast starać się zostać 'buddą', dąż do tego, by <br>pozostać 'buddą' ".&lt;/&gt; Człowiek jest zawsze tożsamy z 'buddą' w sposób <br>absolutnie sprzeczny, jeśli więc zaczyna szukać 'oświecenia', jest to najlepszy <br>dowód na to, że nie zrozumiał istoty swojej własnej jaźni. W tym kontekście
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego