Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację z programu nauczania przedmiotów mogących wzbogacać ogólną wiedzę humanistyczną (filozofia, historia sztuki i kultury, nauki społeczne etc.) ma także system narzucony przez
programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację z programu nauczania przedmiotów mogących wzbogacać ogólną wiedzę humanistyczną (filozofia, historia sztuki i kultury, nauki społeczne etc.) ma także system narzucony przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego