Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
jeżeli nie są one podbudowane umiejętnościami badawczymi i znaczącym dorobkiem naukowym, który jest w jakimś sensie konsekwencją tych umiejętności. Cóż bowiem z tego, że profesor będzie wykładał porywająco i zgodnie z kanonami sztuki pedagogicznej, jeżeli nie będzie dysponował własnym, oryginalnym warsztatem badawczym. Powiedzenie o kimś, że co prawda nie prowadzi badań naukowych, nie jest czynny naukowo, ale za to jest dobrym wykładowcą, jest wewnętrznie sprzeczna. Ten ktoś może być dobrym nauczycielem w szkole średniej, ale uniwersytet stawia mu inne wymagania. Ma on być przede wszystkim czynnym badaczem, a dopiero potem dydaktykiem. Student bowiem powinien nie tyle słuchać tego, co mówi profesor
jeżeli nie są one podbudowane umiejętnościami badawczymi i znaczącym dorobkiem naukowym, który jest w jakimś sensie konsekwencją tych umiejętności. Cóż bowiem z tego, że profesor będzie wykładał porywająco i zgodnie z kanonami sztuki pedagogicznej, jeżeli nie będzie dysponował własnym, oryginalnym warsztatem badawczym. Powiedzenie o kimś, że co prawda nie prowadzi badań naukowych, nie jest czynny naukowo, ale za to jest dobrym wykładowcą, jest wewnętrznie sprzeczna. Ten ktoś może być dobrym nauczycielem w szkole średniej, ale uniwersytet stawia mu inne wymagania. Ma on być przede wszystkim czynnym badaczem, a dopiero potem dydaktykiem. Student bowiem powinien nie tyle słuchać tego, co mówi profesor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego