Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 33
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
od tego czasu wskaźnik owych stawek - tzw. Bałtycki Indeks Frachtowy - z 900 punktów wzrósł do 1650, a płynności finansowej jak nie było, tak nie ma. Od trzech lat w bilansie rocznym PŻM wykazuje kilkudziesięciomilionowe straty.
Na rynku wiele lepiej już nie będzie. Raczej za rok - dwa trzeba się spodziewać kolejnej bessy. I co wtedy? Paweł Brzezicki, prezes PŻM, nie tai, że wprowadził radykalny program oszczędności. Jego efektem ma być ograniczenie wydatków w 2000 r. o niebagatelną kwotę 140 mln zł.
- Został - mówi - znacznie zmniejszony zakres remontów, więcej remontów robią załogi, statki są bardziej intensywnie eksploatowane. Specjaliści od żeglugi nie mają wątpliwości
od tego czasu wskaźnik owych stawek - tzw. Bałtycki Indeks Frachtowy - z 900 punktów wzrósł do 1650, a płynności finansowej jak nie było, tak nie ma. Od trzech lat w bilansie rocznym PŻM wykazuje kilkudziesięciomilionowe straty.<br>Na rynku wiele lepiej już nie będzie. Raczej za rok - dwa trzeba się spodziewać kolejnej bessy. I co wtedy? Paweł Brzezicki, prezes PŻM, nie tai, że wprowadził radykalny program oszczędności. Jego efektem ma być ograniczenie wydatków w 2000 r. o niebagatelną kwotę 140 mln zł.<br>- Został - mówi - znacznie zmniejszony zakres remontów, więcej remontów robią załogi, statki są bardziej intensywnie eksploatowane. Specjaliści od żeglugi nie mają wątpliwości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego