Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Bolesławskie Zeszyty Historyczne
Nr: 6
Miejsce wydania: Bolesław
Rok: 1997
W okresie "olkuskim" malarka malowała bezpośrednio w plenerze najbliższe okolice oraz jej mieszkańców. Malowała "gęstą, olejną farbą, której gamę zmieniała podporządkowując ją porom roku, dnia, oświetlenia. Po 1930 r. spędziła wakacje na Helu, gdzie malowała akwarelą i olejno widoki wybrzeża z motywami wschodów i zachodów słońca, w dominującej chłodnej gamie brązów i srebrzystych błękitów. W pejzażach z ziemi olkuskiej stosowała różne metody kompozycyjne: bliskiego kadru, szerokiej perspektywy lub spojrzenia z podniesionego punktu obserwacji. W obrazach z motywem domów, w których mieszkała, przedstawianych wśród kwitnących ogrodów, dominuje silna nastrojowość i afirmacja natury; podobnie przesycone uczuciem są wizerunki matki artystki i portreciki dziecięce
W okresie "olkuskim" malarka malowała bezpośrednio w plenerze najbliższe okolice oraz jej mieszkańców. Malowała "gęstą, olejną farbą, której gamę zmieniała podporządkowując ją porom roku, dnia, oświetlenia. Po 1930 r. spędziła wakacje na Helu, gdzie malowała akwarelą i olejno widoki wybrzeża z motywami wschodów i zachodów słońca, w dominującej chłodnej gamie brązów i srebrzystych błękitów. W pejzażach z ziemi olkuskiej stosowała różne metody kompozycyjne: bliskiego kadru, szerokiej perspektywy lub spojrzenia z podniesionego punktu obserwacji. W obrazach z motywem domów, w których mieszkała, przedstawianych wśród kwitnących ogrodów, dominuje silna nastrojowość i afirmacja natury; podobnie przesycone uczuciem są wizerunki matki artystki i portreciki dziecięce
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego