Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?
Szukanie odpowiedzi na te pytania to poszukiwanie całego kompleksu przyczyn, zapewne przy zaangażowaniu naukowych metod.
Jednakże nawet bez sięgania po nie, jedna z przyczyn wydaje się oczywista.
Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.
Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus.
Wyrażenie "moja szkoła" dla większości nastolatków nic nie znaczy, w żadnym razie nie jest objawem identyfikowania się z... No właśnie, z czym?
Z gronem nauczycielskim, z budynkiem, z numerem?
Skoro młodzi nie mają się z czym identyfikować, czują, że szkoła nie jest
takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?<br>Szukanie odpowiedzi na te pytania to poszukiwanie całego kompleksu przyczyn, zapewne przy zaangażowaniu naukowych metod.<br>Jednakże nawet bez sięgania po nie, jedna z przyczyn wydaje się oczywista.<br>Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.<br>Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus.<br>Wyrażenie "moja szkoła" dla większości nastolatków nic nie znaczy, w żadnym razie nie jest objawem identyfikowania się z... No właśnie, z czym?<br>Z gronem nauczycielskim, z budynkiem, z numerem?<br>Skoro młodzi nie mają się z czym identyfikować, czują, że szkoła nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego