Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
które wedle reguły d prowadzą do przyjęcia hipotezy zerowej.
Przypuśćmy znowu, że celem jest przyjęcie hipotezy prawdziwej, czyli: gdzie np. r(x, x) znaczy: stopień realizacji celu, gdy rzeczywistą wartością parametru jest x, a przyjmuje się hipotezę zerową.
Natrafiamy obecnie na trudność następującą. Jeśli dla ustalonego x: p(xix) jest ciągłą funkcją x, to dla wszelkich d : dla wszelkich x dostatecznie mało różniących się od x . Inaczej mówiąc, im wyższa jest skuteczność d przy założeniu, że hipoteza zerowa jest prawdziwa, tym niższa jest skuteczność d przy założeniu, że hipoteza zerowa jest "niemal prawdziwa". Powyższy fakt zmuszałby do stosowania wysoce paradoksalnych reguł
które wedle reguły d prowadzą do przyjęcia hipotezy zerowej.<br> Przypuśćmy znowu, że celem jest przyjęcie hipotezy prawdziwej, czyli:&lt;gap&gt; gdzie np. r(x, x) znaczy: stopień realizacji celu, gdy rzeczywistą wartością parametru jest x, a przyjmuje się hipotezę zerową.<br> Natrafiamy obecnie na trudność następującą. Jeśli dla ustalonego x: p(xix) jest ciągłą funkcją x, to dla wszelkich d :&lt;gap&gt; dla wszelkich x dostatecznie mało różniących się od x . Inaczej mówiąc, im wyższa jest skuteczność d przy założeniu, że hipoteza zerowa jest prawdziwa, tym niższa jest skuteczność d przy założeniu, że hipoteza zerowa jest "niemal prawdziwa". Powyższy fakt zmuszałby do stosowania wysoce paradoksalnych reguł
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego