Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W Hamlecie Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na pasażach, na dialogach.
KOTT: Zdaje się, że - z mojej winy prawdopodobnie - obaj utożsamiacie dwie rzeczy różne: tempo i zgęszczenia. To, co jest bliskie filmowi u Shakespeare'a, polega na zgęszczeniach, a nie na tym, że każda scena musi być rozgrywana w tempie przyspieszonym.
TOEPLITZ: Oczywiście może być scena akcyjnie pełna, bardzo zgęszczona, ostra psychologicznie, a jednocześnie rozgrywana w sposób powolny. Ale takich scen jest niewiele. Przeważnie tam, gdzie jest duże spięcie treściowe, potęguje
i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W &lt;name type="tit"&gt;Hamlecie&lt;/&gt; Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na pasażach, na dialogach.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Zdaje się, że - z mojej winy prawdopodobnie - obaj utożsamiacie dwie rzeczy różne: tempo i zgęszczenia. To, co jest bliskie filmowi u Shakespeare'a, polega na zgęszczeniach, a nie na tym, że każda scena musi być rozgrywana w tempie przyspieszonym.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;TOEPLITZ: Oczywiście może być scena akcyjnie pełna, bardzo zgęszczona, ostra psychologicznie, a jednocześnie rozgrywana w sposób powolny. Ale takich scen jest niewiele. Przeważnie tam, gdzie jest duże spięcie treściowe, potęguje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego