Typ tekstu: Książka
Autor: Kabatc Eugeniusz
Tytuł: Vinum sacrum et profanum
Rok: 2003
wprawdzie do tego samego świata wzniosłych doznań charakteryzujących ludzką osobę, ale oddzielają się łagodnie od przeżyć duchowych, stwarzanych jednak nieco odmienną inspiracją. Oddzielają się, lecz mogą pozostawać też w pewnej symbiozie. Wspólnota, rzekłbym, jest chrześcijańska, i to nie tylko z idei, ale i z życia codziennego. I właśnie z Życia codziennego zakonników w średniowieczu (Léo Moulin, PIW 1997) wyciągamy ten
wniosek najprostszy: o bliskości jednych i drugich win. Jeszcze pozostajemy w grze słownej, ale na polu językowym niczego tu się uogólnić nie da (dwuznaczność występuje jedynie w językach słowiańskich), wycofajmy się zatem na przyczółek znaczeniowy, na którym sprawa win jest splotem
wprawdzie do tego samego świata wzniosłych doznań charakteryzujących ludzką osobę, ale oddzielają się łagodnie od przeżyć duchowych, stwarzanych jednak nieco odmienną inspiracją. Oddzielają się, lecz mogą pozostawać też w pewnej symbiozie. Wspólnota, rzekłbym, jest chrześcijańska, i to nie tylko z idei, ale i z życia codziennego. I właśnie z Życia codziennego zakonników w średniowieczu (Léo Moulin, PIW 1997) wyciągamy ten <br>wniosek najprostszy: o bliskości jednych i drugich win. Jeszcze pozostajemy w grze słownej, ale na polu językowym niczego tu się uogólnić nie da (dwuznaczność występuje jedynie w językach słowiańskich), wycofajmy się zatem na przyczółek znaczeniowy, na którym sprawa win jest splotem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego