Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm
Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla
prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego".
Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że istnieje
jakiś wymiar transcendentny w stosunku do człowieka. Jednocześnie wymiar
ten, czyli 'bycie' samo w sobie, jest nieodłączny od człowieka, a więc

możemy mówić o relacji 'immanentnej transcendencji'. Stąd paradoksalny
wniosek Heideggera, iż "'bycie' jest tym najbliższym; bliskość ta jednak jest
dla człowieka tym, co najdalsze". Wypowiedź ta przypomina następujące
słowa Nishidy: "Prawdą jest to, co będąc dalekie, jest jednocześnie bardzo
bliskie".
Heidegger
traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm <br>Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla <br>prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego". <br>Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że istnieje <br>jakiś wymiar transcendentny w stosunku do człowieka. Jednocześnie wymiar <br>ten, czyli 'bycie' samo w sobie, jest nieodłączny od człowieka, a więc <br>&lt;page nr=301&gt;<br>możemy mówić o relacji 'immanentnej transcendencji'. Stąd paradoksalny <br>wniosek Heideggera, iż "'bycie' jest tym najbliższym; bliskość ta jednak jest <br>dla człowieka tym, co najdalsze". Wypowiedź ta przypomina następujące <br>słowa Nishidy: &lt;q&gt;"Prawdą jest to, co będąc dalekie, jest jednocześnie bardzo <br>bliskie".&lt;/&gt;<br>Heidegger
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego