Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Et
in Spiritum Sanctum ­ vivificantem, Et unam sanctam, Confiteor unum baptisma,
Et expecto, Et vitam venturi saeculi (do tego motywu jeszcze powrócimy). Główną
strukturę Sanctus stanowi motyw Rodzica (np. s. 17), kompilowany z wykorzystaniem
ruchu R (raka) oraz postacią O (oryginalną); jedną z głównych struktur Agnus
­ motyw [nosi]my A dać raczy (s. 21). Jednak najwyraźniej materiał pieśni jest
obecny w Credo. Koncepcja formy tej części, jej konstrukcja, wskazuje na metodę
swojego rodzaju pracy motywicznej. Polega ona na operowaniu kilkoma motywami
i podkreślaniu czytelności wybranych motywów pieśni i równoczesnym posługiwaniu
się motywami zatartymi, bardziej neutralnymi, powstałymi w rezultacie precyzyjnych
przekształceń struktur
Et <br>in Spiritum Sanctum ­ vivificantem, Et unam sanctam, Confiteor unum baptisma, <br>Et expecto, Et vitam venturi saeculi (do tego motywu jeszcze powrócimy). Główną <br>strukturę Sanctus stanowi motyw Rodzica (np. s. 17), kompilowany z wykorzystaniem <br>ruchu R (raka) oraz postacią O (oryginalną); jedną z głównych struktur Agnus <br>­ motyw [nosi]my A dać raczy (s. 21). Jednak najwyraźniej materiał pieśni jest <br>obecny w Credo. Koncepcja formy tej części, jej konstrukcja, wskazuje na metodę <br>swojego rodzaju pracy motywicznej. Polega ona na operowaniu kilkoma motywami <br>i podkreślaniu czytelności wybranych motywów pieśni i równoczesnym posługiwaniu <br>się motywami zatartymi, bardziej neutralnymi, powstałymi w rezultacie precyzyjnych <br>przekształceń struktur
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego