Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
kiedy stał się wewnętrznie skończony, stał się na zewnątrz uniwersalny i przybrał miano katolicyzmu" (Discourses to Mixed Congregations").

Nadużycie autorytetu Newmana nie ogranicza się tylko do tego jednego problemu. Dujardin uderza w sam korzeń myśli newmanowskiej, kiedy utrzymuje, że obecnie "prawda, która została nam powierzona, ku której zmierzamy, jest prawdą dialogiczną. Dlatego właśnie możemy równocześnie bez lęku i obaw uważać, iż jesteśmy w prawdzie, nie uważając zarazem, że drugi jest z niej wyłączony". I dalej francuski oratorianin, czując już gdzie się zapędził, wysuwa ostateczny argument: "czy oznacza to przyjęcie dwóch prawd, dwóch dróg? Nie, (...) ale oznacza przyjęcie, że drogi Boże nie
kiedy stał się wewnętrznie skończony, stał się na zewnątrz uniwersalny i przybrał miano katolicyzmu" (Discourses to Mixed Congregations").<br><br> Nadużycie autorytetu Newmana nie ogranicza się tylko do tego jednego problemu. Dujardin uderza w sam korzeń myśli newmanowskiej, kiedy utrzymuje, że obecnie "prawda, która została nam powierzona, ku której zmierzamy, jest prawdą dialogiczną. Dlatego właśnie możemy równocześnie bez lęku i obaw uważać, iż jesteśmy w prawdzie, nie uważając zarazem, że drugi jest z niej wyłączony". I dalej francuski &lt;orig&gt;oratorianin&lt;/&gt;, czując już gdzie się zapędził, wysuwa ostateczny argument: "czy oznacza to przyjęcie dwóch prawd, dwóch dróg? Nie, (...) ale oznacza przyjęcie, że drogi Boże nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego