Typ tekstu: Książka
Autor: Mórawski Karol
Tytuł: Kartki z dziejów Żydów warszawskich
Rok: 1993

rzeźbami symbolizującymi walkę i męczeństwo narodu żydowskiego.
Od strony
zachodniej, niejako zasadniczej "rzeźba frontalna przedstawia
grupę walczących
- jak pisał inż. architekt L. M. Suzin, współtwórca pomnika -
wyrywających się
z płonącego getta. W grupie tej dostrzegamy mężczyzn, młodzież,
kobiety (...) Cała
ta grupa ro symbol narodu dążącego do wyzwolenia".
Spiżowa rzeźba dłuta Natana Rappaporta charakteryzuje się
niezwykłą ekspresją i sublimacją wyrazu, szczególnie wyraziście
ukazując dramat walki i jedność
braterskiego działania: jest transformacją przeżyć artysty w
plastyczną formę
dzieła. Na ścianie wschodniej znajduje się kamienna płaskorzeźba
również dłuta N.
Rappaporta "Pochód na zagładę". Monotonia układu i dobitnie wyrażona
bierność znamionują niezwykłe wyczucie nastrojów
są<br>rzeźbami symbolizującymi walkę i męczeństwo narodu żydowskiego.<br>Od strony<br>zachodniej, niejako zasadniczej "rzeźba frontalna przedstawia<br>grupę walczących<br>- jak pisał inż. architekt L. M. Suzin, współtwórca pomnika -<br>wyrywających się<br>z płonącego getta. W grupie tej dostrzegamy mężczyzn, młodzież,<br>kobiety (...) Cała<br>ta grupa ro symbol narodu dążącego do wyzwolenia".<br> Spiżowa rzeźba dłuta Natana Rappaporta charakteryzuje się<br>niezwykłą ekspresją i sublimacją wyrazu, szczególnie wyraziście<br>ukazując dramat walki i jedność<br>braterskiego działania: jest transformacją przeżyć artysty w<br>plastyczną formę<br>dzieła. Na ścianie wschodniej znajduje się kamienna płaskorzeźba<br>również dłuta N.<br>Rappaporta "Pochód na zagładę". Monotonia układu i dobitnie wyrażona<br>bierność znamionują niezwykłe wyczucie nastrojów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego