Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
muzyką klezmerską. - Nasze brzmienie bliskie jest kameralistyce, a fundamentalne znaczenie ma emocjonalność wykonania. Inspiruje nas tradycja na wskroś sakralnej muzyki synagogalnej i chasydzkiej - tłumaczy. Entuzjazm, z jakim na świecie przyjmowane są albumy The Cracow Klezmer Band, pokazuje, że słuchaczom muzyki żydowskiej nie wystarcza rozrywkowe granie. Zwrot ku duchowości, pogłębianie kulturowych dociekań dają też o sobie znać u innych polskich artystów.
- Rozumienie kultury żydowskiej wciąż jest stereotypowe. Ja wcale nie gram muzyki klezmerskiej, ale z braku innego terminu tak się to nazywa - deklaruje 28-letni Raphael Rogiński, twórca projektu Cukunft. W żyłach Rogińskiego płynie semicka krew. Pierwsze lata życia spędził we Frankfurcie
muzyką klezmerską. - Nasze brzmienie bliskie jest kameralistyce, a fundamentalne znaczenie ma emocjonalność wykonania. Inspiruje nas tradycja na wskroś sakralnej muzyki synagogalnej i chasydzkiej - tłumaczy. Entuzjazm, z jakim na świecie przyjmowane są albumy The Cracow Klezmer Band, pokazuje, że słuchaczom muzyki żydowskiej nie wystarcza rozrywkowe granie. Zwrot ku duchowości, pogłębianie kulturowych dociekań dają też o sobie znać u innych polskich artystów. <br>- Rozumienie kultury żydowskiej wciąż jest stereotypowe. Ja wcale nie gram muzyki klezmerskiej, ale z braku innego terminu tak się to nazywa - deklaruje 28-letni Raphael Rogiński, twórca projektu Cukunft. W żyłach Rogińskiego płynie semicka krew. Pierwsze lata życia spędził we Frankfurcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego